Magnolian vid Kalle-platsen

I morsdagspresent fick jag en Magnolia ”Susan” av mina barn och min man. I förrgår blev den planterad i trädgården. Det tog några dagar för mig att bestämma mig för var den skulle stå.

I förrgår kom ett av de mest dystra beskeden på lång tid, en släkting till oss har gått bort, alldeles för tidigt. Mina kusiner har förlorat sin pappa och jag vet inte hur många tårar som runnit sedan beskedet. Så jag bestämde mig för att sätta vilstolen bredvid Magnolian och kalla den för Kalle-platsen. Det är så jag delvis minns honom, sittandes i en skön stol med något gott i ena handen och ett verktyg i andra, med den vackra utsikten över Hörken vid Porkanäset. Nu har jag inte Hörken som utsikt här, inte ens något vatten, men en Magnolia får bli min vackra utsikt. Vila i frid, Kalle…
150605 007

150605 013

150605 030

Kommentera

