Det bästa man har sätter man på bordet

Det var en av fraserna i min vän Anna-Karins tal till mig och Anders på vårt bröllop. Hon menade så klart Hannah, för Anna-Karin var ofta hos oss under min mammaledighet och satte ofta upp lilla bebis-Hannah på bordet och sa ”Det bästa man har sätter man på bordet”. Hon gav oss (mig) också den vackraste bröllopsgåvan – hennes syster Elin kom in i festlokalen och sjöng Ulf Lundells ”Kärleken förde oss samman”. Så vackert, och jag grät floder av lycka. Kommer aldrig glömma det.

Häromdagen var Anna-Karin här och hälsade på och innan dess försökte jag plocka ihop en bukett till henne, för att gratulera till bästa sommarjobbet en blivande barnmorska kan få – som sjuksköterska på förlossningen. Sen ville jag fira henne och hennes sambo till samboskapet och till deras förlovning och som en kämpapå-duärbäst-bukett för den resterande tiden på universitetet, på väg att bli sjuksköterska.

Underbara Anna-Karin. Du är så bra, gumsi, och jag är så glad att ha dig i mitt liv – trots att det går evigheter mellan gångerna vi ses!

150629-033 150629-054 150629-051 150629-047 150629-036

Kommentera

