När man drömmer om en snöslunga

För några dagar sedan var vi och nosade på vintern. Det var frost, -12 grader och isande vind. Jag och barnen drömde om snö, kristallklara dagar och nätter, en jul med snö och pulkaåkning. Men nu sitter jag här, iskall om kinderna och blöt ända in på kroppen efter en halvtimmas promenad med Chilli. Regnet smattrar mot rutorna, vinden viner runt knuten. Ingen snö i sikte alls. Men jag längtar efter snön. Gratis motion, lek i snön och skadefria gäster. Har ni tänkt på att skotta och sopa ordentligt precis när snön har kommit, inte vänta tills ni gått på snön? Fotspåren som skapas i snön när man trampar på den, skapar ishala fläckar när man skottar bort snön.

Skottar ni med jämna fina kanter? Eller gör ni bara en ren fin gång till bilen, soptunnan och brevlådan?

Alltsedan mina svärföräldrar visade mig sin snöslunga har jag velat ha en egen. Kanske inte för att jag egentligen ogillar att skotta snö, egentligen, men för enkelhetens skull. Och för att det blir så fina kanter! Kanske en snöslunga från AL-KO skulle passa oss?

snoslunga

Kommentera

