Putsa fönster

God fortsättning!

Vi har spenderat de senaste dagarna med magsjuka, igår blev jag drabbad, men mår mycket bättre redan idag! Såpass mycket bättre att jag faktiskt putsat ett fönster.

Sonens rum står inför renovering, det var ju där inifrån de öppnade en lucka in i väggen mot badrummet för att inspektera fuktskadan vid blandaren.

I badrummet står fortfarande avfuktaren och fräser, och jag fräser tillbaka. Nu börjar det kännas tungt att inte ha ett riktigt badrum! Och pengarna som måste pungas ut känns inte heller alls roligt!

Nåja. Fönsterputsning var det. I tomtens säck på julafton låg ett paket till mig från tomtemor. En fönsterhandske. Jag muttrade och tyckte tomtemor klagade på mina fönster… Men! Häromdagen provade jag den på köksfönstren där både katter och barn sitter och nosar på fönstren emellanåt. Inga rengöringsmedel, ingen spruta, ingen skrapa, inga torkdukar. Bara en fönsterhandske som jag blött i hett vatten och vridit ur.

Först tar man den blå sidan och gnuggar, tvättar och har sig. Sen vänder man på handsken och använder sig av den gula sidan, som är mer som ett sämskinn liksom. Det blir ränder, det torkar ju inte helt eftersom handsken är fuktig. Men när det torkat syns inget alls!! Så himla smidigt.

Jag älskar verkligen INTE att putsa fönster, men men denna handsken går det ju lätt som en plätt!

20130111-095340.jpg

20130111-095347.jpg

20130111-095356.jpg

20130111-095403.jpg

20130111-095412.jpg

1 tanke på “Putsa fönster

  1. Sandra

    Fönsterputsning är något som ligger över mig, jag ser knappt ut hemma hahaha…
    Känner igen mig???
    Jag bor i Kungsbacka och gick på Aranäsgymnasiet!
    I dina inlägg förstår jag ju att du bor i Gbg området ?

    Ha en härlig lördag
    Kram Sandra

    Svara

Lämna en kommentar